השאיפה למצוא שלווה ורוגע, לא פוסחת על בני גיל הזהב. אילו יתרונות מרכזיים מציעים תרגילי מדיטציה לרווחה הנפשית והרגשית של מבוגרים? 

מתח, לחץ ואי ודאות הם חלק כמעט בלתי נפרד מאורח החיים המודרני. ולמרות שרבים מאיתנו עושים את המרב על מנת לנהל חיים רגועים יותר, לא תמיד קל להיפרד מהתחושות שהזכרנו. תחושות כאלה עשויות להופיע גם בגיל השלישי, בשל התמודדות עם בעיות רפואיות, שינויים בשגרת היומיום ואתגרים נוספים. 

הרצון לשמור על איכות חיים גבוהה בגיל מבוגר, מביא יותר ויותר מבני גיל הזהב להתמקד בעצמם. בין אם בעזרת פעילות גופנית ובין אם באמצעות חוגים, תרגולים וסדנאות. בתי דיור מוגן מובילים מעשירים את סדר היום של דייריהם עם שיעורי אמנות, חוגי ספורט ופעילויות נוספות, ובשנים האחרונות ניתן למצוא את בני גיל הזהב נרגעים גם בעזרת תרגול מדיטציה. למה זה קורה ומה הופך סדנת מדיטציה לבחירה המושלמת למי שמחפש שלווה פנימית?

התמקדות ברגע

כשאנחנו עסוקים בדאגות, אנחנו חושבים לרוב על מה שצפוי בהמשך הדרך ושוכחים להסתכל על ההווה ועל היתרונות הפוטנציאליים שקיימים בו. כמעט בכל תרגול מדיטציה מיינדפולנס הוא מושג מרכזי שעולה פעם אחר פעם, ועוזר להתמודד עם חרדות וחששות נפוצים. כשמדברים על מיינדפולנס הכוונה לשיטה שמלמדת את המתאמנים להתמקד בהווה, במטרה לקבל אותו ללא ביקורתיות או כעסים. מדובר בגישה שעוזרת למי שרוצה לתרגל מדיטציה להורדת לחץ, כדי לפתח חוסן רגשי בפני אתגרי היומיום.

שמירה על הזיכרון

שינויים בזיכרון וקשיי ריכוז הם בין אתגרי ההתבגרות המרכזיים. טיפול בדמנציה כולל מבחר שיטות ותרגולים שמיועדים לשמר את חדות המחשבה, וההשפעה של שיעורי מדיטציה על הזיכרון, יכולות המיקוד והבהירות הכללית מאפשרת להם להשתלב בתהליך.

הפגת מתחים

קיימות מדיטציות מומלצות שמתמקדות בהפגת מתחים שמוכרים היטב לרובנו, והמנגנון שהן מבוססות עליו קשור בין היתר לסרוטונין. תרגול מדיטציה באופן קבוע עשוי להמריץ את ייצור הסרוטונין, שממלא תפקיד חשוב בתפקוד היומיומי ובתחושות שלנו. ולכן מדיטציה להרגעת חרדה יכולה לשפר את מצב הרוח ולגרום לכם ולהרגיש חיוניים יותר.

וכמובן, יצירת קשרים 

תרגול מדיטציה לא חייב להתבצע עם אחרים, אבל ייתכן שתהיו מעוניינים בכך. כאשר התרגולים מתבצעים בקבוצה, הם שמים דגש על קהילתיות ועבודה משותפת. מה שאומר שבעזרת תרגול מדיטציה אתם לא רק שומרים על בריאות, אלא גם יכולים ליצור קשרים וחברויות עם מתאמנים נוספים.