אנטי אייג'ינג לכל כיס

מזונות שונים מסוגלים לסייע לגוף ולהאט את תהליך ההזקנות.

עזבו בוטוקס, ותרו על כדורים וויטמינים יקרים, שמציעות לכם שפע מרפאות האנטי-אייג'ינג שצצות כמו פטריות אחרי הגשם. הקפידו לצרוך את עשרת סוגי המזון המומלצים, ותוכלו להיראות כמו מיליון דולר תמורת פרוטות. עבור רוב האנשים, ההזדקנות נתפסת כזהות מוחלטת עם הגיל, אך אין גיל מוחלט לזיקנה: שהרי קיימים מקרים רבים בהם אנשים באותו הגיל, יהיו בעלי רעננות, כושר או תפקוד גופני ברמות שונות.

 

כיצד תעכבו את תהליכי ההזדקנות בלי תרופות או ויטמינים?

התשובה פשוטה וזולה משחשבתם

1.      גזר מכיל כמות גבוהה של ויטמין A שמגן על הגוף מפני תהליכי חמצון המביאים לייצור רדיקלים חופשיים. הוא בעל השפעה חיובית על הרקמות ועל שכבת העור הפנימית והחיצונית, מחזק את המערכת החיסונית, מגן על העורקים, חיוני לראיית לילה ומונע מחלות עיניים כגון קטרקט. תחליפים: בטטה, כרוב.

 

2.      ברוקולי הברוקולי מכיל כמות גבוהה של ויטמין C שהינו בולם חמצון. הוא מחזק את מערכת החיסונית, נלחם בדלקות ומייצר קולגן לחיזוק העור, המפרקים והעצמות. שומר על זרימת דם תקינה ומוריד לחץ דם. הברוקולי גם מכיל כמות גדולה של סיבים. תחליפים: כרובית, פלפל, לימון, תות שדה.

 

3.      השקדים עשירים בוויטמין E המונע נמק של תאים, עוזר בקליטת החמצן, מונע קרישי דם ומסייע בגמישות העור. השקדים משפיעים לטובה על מערכת הדם והעצבים ומומלצים בעיקר לסוכרתיים. הם עשירים בשומן בלתי רווי ולכן מורידים את רמת הכולסטרול בדם ומונעים הסתיידות עורקים. תחליפים: גרעיני חמניות, שומשום, בוטנים ואבוקדו.

 

4.      שמן הפשתן מכיל כמות גדולה של אומגה 3, התורם לגמישות העור ולשמנוניותו, מוריד צמיגות ולחץ דם, מוסת את רמת הכולסטרול, משפר מטבוליזם ומחזק את המערכת החיסונית. תחליפים: סלמון, גרעיני דלעת ואגוזים (או השמן המופק מהם).

 

5.      גרגירי החומוס עשירים בחלבון ומכילים כמות ניכרת של ויטמינים מקבוצות B ו- A ומינרלים. לכן לחומוס תרומה בשיפור האנרגטיות ותפקוד השרירים, כולל שריר הלב, בלי להביא להעלאת רמות הסוכר. תחליפים: קמח שיפון מלא, שעועית, אפונה ועדשים.

 

6.      שום השום מכיל כמות ניכרת של ויטמינים ומינרלים. אך סגולתו הייחודית הינה בניקוי המערכות הפנימיות ובהמסת המשקעים שבכלי הדם, הורדת רמת הכולסטרול, שיפור תפקוד הלב והכליות והורדת רמות הסוכר בדם. תחליפים: בצל ופטרוזיליה.

 

7.      הסרדינים מכילים כמות גבוהה במיוחד של קו אנזים Q10 וסלניום (חומרים נוגדי חמצון). הם משפרים את איכות העיכול ותפקוד הלב, מווסתים את לחץ הדם ומחזקים את המערכת החיסונית. תחליפים: מקרל, סלמון, הרינג.

 

8.      היוגורט מכיל כמות רבה של סידן התורם לחיזוק העצמות ולמניעת אוסטיאופורוזיס וכן חיידקים בריאים המשפרים את תפקוד מערכת העיכול. הוא מכיל את כל יסודות התזונה שבחלב, ובכמויות גדולות יותר. תחליפים: טחינה, סרדינים, שקדים, שעועית ופטרוזיליה.

 

9.      תפוח עץ מכיל כמויות ניכרות של ויטמינים נוגדי חמצון ( A,C,E ) וכן מינרלים חיוניים היעילים במקרים של דלקת מפרקים והפרעות בכבד. הם מונעים הסתיידות עורקים ומסייעים לחיטוי מערכת העיכול. הערך הגליקמי שלו נמוך ולכן הוא מתאים גם לסוכרתיים. תחליפים: אגס.

 

 

10.  הביצה היא בעלת ערך תזונתי מושלם: היא עשירה כמעט בכל יסודות התזונה החיוניים ביותר: ויטמינים מינרלים וכל חומצות האמינו, החיוניות לגוף ולכן מייחסים לה השפעה חיובית על יכולת החשיבה, הזיכרון, מתח נפשי וחיזוק המוח. תחליפים (אם כי לא מלאים): קטניות.

 

למידע נוסף על דיור מוגן איכותי