ספורט תורם לבריאות ולמצב הרוח, זה ברור. אבל איך למצוא את הפעילות שתתאים לכם ותגרום לכם להתמיד לאורך זמן – בדיור המוגן של בית בלב נותנים לכם את כל האפשרויות ועוד טיפים, בכדי שלא תוותרו על  הפעלת הגוף  החיונית כל כך לגיל השלישי.
לאורי קטנוב, הפיזיותרפיסט רשת הדיור המוגן “בית בלב”, יש כמה עצות זהב עבורכם.

רבים מבני הגיל השלישי כבר יודעים ש חשוב להתאמן בכל גיל ואף פעם לא מאוחר להתחיל.
כושר גופני, במיוחד בגיל השלישי, הוא המתנה שאתם מעניקים לגוף ולנפש. פעילות גופנית סדירה בגיל מבוגר מסייעת למנוע או לצמצם בעיות בריאותיות שעלולות להתפתח ולשפר את תפקוד מערכות הלב, כלי הדם ומערכת הנשימה. היא תורמת לשיפור גמישות המפרקים והתנועתיות, לחיזוק השרירים והעצמות ולשיפור בטיחות ההליכה.
כשעושים ספורט מצב הרוח משתפר, החיבור לאנשים או לטבע תורם את שלו וגם היכולות הקוגניטיביות ממוקדות יותר. אז איפה הבעיה?
כולנו, כולל בני הגיל השלישי, לא תמיד מצליחים להתמיד ומוותרים על הפעילות הספורטיבית בשלל תירוצים. כל מה שצריך הוא מעט כוח רצון ולמצוא את הפעילות הגופנית שגורמת לכם גם הנאה.

ברשת הדיור המוגן של בית בלב הבינו את העניין ולכן הם מציעים מגוון גדול כל כך  של אפשרויות לפעילות גופנית, כך שכל אחד מהדיירים יכול למצוא את מה שמתאים לו, לגוון בין החוגים, למצוא את מה שעושה לו טוב ולהתמיד בפעילות לאורך זמן.

בבתי הדיור המוגן של רשת בית בלב ישנם חדרי כושר משוכללים וחדישים, צוות מקצועי שמעביר מגוון רחב של פעילויות ואימונים כמו יוגה, פילאטיס, צי’קונג, טאיקו, פלדנקרייז, ריו אבריטו, טאי צ’י, תרפיה בריקוד ועוד ועוד. כך שכל אחד יוכל למצוא את הפעילות המתאימה לו בדיוק. כאנשים עצמאיים אתם תוכלו לקבוע את הקצב ואת סוג האימונים בזמן הנוח לכם. אתם יכולים להתאמן באופן אישי או כחלק מקבוצה, להתאמן עם בני גילכם ולהפוך את הספורט לתחביב משותף שהוא חלק מהיומיום ומהחיים הקהילתיים שלכם. ובמידה ותרצו או תצטרכו, תוכלו לקבל ליווי צמוד בעת הפעילות.

חשוב לציין כי בני הגיל השלישי המתאמנים  לבד עושים לא פעם טעויות. לכן בגיל מתקדם חשוב מאוד לעבוד עם מדריך כושר צמוד ועדיף שתהיו חלק מקבוצה , כמו שמתאפשר לדיירים בדיור המוגן של בית בלב.

לאורי קטנוב, אשר עובד עם בני הגיל השלישי ברשת הדיור המוגן של “בית בלב” מאז 2008, יש כמה טיפים עבורכם:

  • אחת הטעויות הגדולות שאנשים עושים במהלך חייהם הוא כיפוף הגב וסיבובו, זה מוביל לפריצות דיסק ולכאבים
  • “עמידה לא נכונה ויציבה לא נכונה גורמת לבעיות המצטברות לאורך שנים של טעויות”.
  • “כשאנשים נושאים משקל לא תקין על שתי הרגליים או שמטים משקל על רגל אחת יותר מאשר השנייה, גם זה גורם לבעיות”.
  • “כשעושים כושר בגיל השלישי חשוב לקחת בחשבון שלשה פרמטרים: התעמלות אשר מתחשבת בבעיות הבריאות הקיימות, פעילות שמשפרת את המצב הקיים ומשפרת את הכוח והסיבולת של הגוף ושיהיה אתכם מדריך קבוע שמכיר אתכם , מבקר את הפעילות ויודע מה היכולות שלכם.”
  • הפעילות המומלצת לחיזוק השרירים והשלד מורכבת משני חלקים – שכיבה ועמידה. בנוסף, גם אימוני הישיבה וההפעלה הכללית של הגוף חשובים ויש לשים דגש גם על תרגולי נשימה תוך כדי המאמץ. חשוב מאוד לשמור על נשימה קבועה ומסודרת ואף פעם לא לעצור אותה”.

אילו סוגי אימונים ופעילויות גופניות חשובים בקרב הגיל השלישי?

בני הגיל השלישי עושים את אותם הדברים אבל לאט. זהו גם ההבדל בחדר הכושר או בחוג ההתעמלות  בדיור המוגן לעומת מקומות אחרים. הקצב והעוצמה שונים מאשר אלה המאפיינים את הצעירים.  בחוגי הספורט ובחדרי הכושר של רשת הדיור המוגן של בית בלב , מקפידים על פעילות המותאמת למבוגרים  שהיא אטית יותר, בקצב אחר ועם סבלנות לתוצאות המגיעות יותר לאט”, אומר קטנוב, ” פעולות שצעירים עושים בהסחת הדעת הופכות אצל מבוגרים לפעולות שדורשות יותר ריכוז ואנרגיה ולכן חשוב מאוד שבני הגיל השלישי יעבדו בצמוד למדריך ולא יתרגלו לבד”.

מהי כמות האימונים המומלצת לבני הגיל השלישי?

כל אחד ואחת מאתנו הוא עולם ומלואו ולכן חשוב לבנות תכנית אימונים אישית שמתאימה למבנה הגוף, לגיל, לבעיות הבריאות ולאורח החיים. סל השירותים שנותן הדיור המוגן לכל דייריו מאפשר אימון קבוצתי או יחידני יומיומי במגוון חוגים.  פעילות גופנית פעמיים-שלוש בשבוע הנמשכת כ-45 דקות בהנחיית מדריך מקצועי, יכולה לחזק את הגוף, לשפר את גמישותו ולתרום רבות למצב הרוח. “המוטיבציה הפנימית היא הדבר שיגרום לכם לזוז הכול עניין של כוח רצון ויכולת”, מדגיש קטנוב.

“הדיירים נהנים מליווי אישי ופרטני ברמה הכי גבוהה”

“בגיל השלישי חשוב לבצע התעמלות שבונה את העצם”, אומר קטנוב, “וכל התעמלות שנושאת משקל טובה לכך. זאת התעמלות מומלצת לכל גיל, כמובן מלווה בתזונה נכונה שמותאמת באופן אישי למטופל”. לאחר האימון חשוב להקפיד על זמן מנוחה לגוף המסייע גם כן בבניית העצם.

ברשת הדיור המוגן של בית בלב הבינו את העניין ולכן הם מציעים מגוון גדול כל כך  של אפשרויות לפעילות גופנית, כך שכל אחד מהדיירים יכול למצוא את מה שמתאים לו, לגוון בין החוגים, למצוא את מה שעושה לו טוב ולהתמיד בפעילות לאורך זמן.

בבתי הדיור המוגן של רשת בית בלב ישנם חדרי כושר משוכללים וחדישים, צוות מקצועי שמעביר מגוון רחב של פעילויות ואימונים כמו יוגה, פילאטיס, צי’קונג, טאיקו, פלדנקרייז, ריו אבריטו, טאי צ’י, תרפיה בריקוד ועוד ועוד. כך שכל אחד יוכל למצוא את הפעילות המתאימה לו בדיוק. כאנשים עצמאיים אתם תוכלו לקבוע את הקצב ואת סוג האימונים בזמן הנוח לכם. אתם יכולים להתאמן באופן אישי או כחלק מקבוצה, להתאמן עם בני גילכם ולהפוך את הספורט לתחביב משותף שהוא חלק מהיומיום ומהחיים הקהילתיים שלכם. ובמידה ותרצו או תצטרכו, תוכלו לקבל ליווי צמוד בעת הפעילות.

חשוב לציין כי בני הגיל השלישי המתאמנים  לבד עושים לא פעם טעויות. לכן בגיל מתקדם חשוב מאוד לעבוד עם מדריך כושר צמוד ועדיף שתהיו חלק מקבוצה , כמו שמתאפשר לדיירים בדיור המוגן של בית בלב.

לאורי קטנוב, אשר עובד עם בני הגיל השלישי ברשת הדיור המוגן של “בית בלב” מאז 2008,

יש כמה טיפים עבורכם:

  • אחת הטעויות הגדולות שאנשים עושים במהלך חייהם הוא כיפוף הגב וסיבובו, זה מוביל לפריצות דיסק ולכאבים
  • “עמידה לא נכונה ויציבה לא נכונה גורמת לבעיות המצטברות לאורך שנים של טעויות”.
  • “כשאנשים נושאים משקל לא תקין על שתי הרגליים או שמטים משקל על רגל אחת יותר מאשר השנייה, גם זה גורם לבעיות”.
  • “כשעושים כושר בגיל השלישי חשוב לקחת בחשבון שלשה פרמטרים: התעמלות אשר מתחשבת בבעיות הבריאות הקיימות, פעילות שמשפרת את המצב הקיים ומשפרת את הכוח והסיבולת של הגוף ושיהיה אתכם מדריך קבוע שמכיר אתכם , מבקר את הפעילות ויודע מה היכולות שלכם.”
  • הפעילות המומלצת לחיזוק השרירים והשלד מורכבת משני חלקים – שכיבה ועמידה. בנוסף, גם אימוני הישיבה וההפעלה הכללית של הגוף חשובים ויש לשים דגש גם על תרגולי נשימה תוך כדי המאמץ. חשוב מאוד לשמור על נשימה קבועה ומסודרת ואף פעם לא לעצור אותה”.

אילו סוגי אימונים ופעילויות גופניות חשובים בקרב הגיל השלישי?

בני הגיל השלישי עושים את אותם הדברים אבל לאט. זהו גם ההבדל בחדר הכושר או בחוג ההתעמלות  בדיור המוגן לעומת מקומות אחרים. הקצב והעוצמה שונים מאשר אלה המאפיינים את הצעירים.  בחוגי הספורט ובחדרי הכושר של רשת הדיור המוגן של בית בלב , מקפידים על פעילות המותאמת למבוגרים  שהיא אטית יותר, בקצב אחר ועם סבלנות לתוצאות המגיעות יותר לאט”, אומר קטנוב, ” פעולות שצעירים עושים בהסחת הדעת הופכות אצל מבוגרים לפעולות שדורשות יותר ריכוז ואנרגיה ולכן חשוב מאוד שבני הגיל השלישי יעבדו בצמוד למדריך ולא יתרגלו לבד”.

מהי כמות האימונים המומלצת לבני הגיל השלישי?

כל אחד ואחת מאתנו הוא עולם ומלואו ולכן חשוב לבנות תכנית אימונים אישית שמתאימה למבנה הגוף, לגיל, לבעיות הבריאות ולאורח החיים. סל השירותים שנותן הדיור המוגן לכל דייריו מאפשר אימון קבוצתי או יחידני יומיומי במגוון חוגים.  פעילות גופנית פעמיים-שלוש בשבוע הנמשכת כ-45 דקות בהנחיית מדריך מקצועי, יכולה לחזק את הגוף, לשפר את גמישותו ולתרום רבות למצב הרוח. “המוטיבציה הפנימית היא הדבר שיגרום לכם לזוז הכול עניין של כוח רצון ויכולת”, מדגיש קטנוב.

“הדיירים נהנים מליווי אישי ופרטני ברמה הכי גבוהה”

“בגיל השלישי חשוב לבצע התעמלות שבונה את העצם”, אומר קטנוב, “וכל התעמלות שנושאת משקל טובה לכך. זאת התעמלות מומלצת לכל גיל, כמובן מלווה בתזונה נכונה שמותאמת באופן אישי למטופל”. לאחר האימון חשוב להקפיד על זמן מנוחה לגוף המסייע גם כן בבניית העצם.